Tilrettede af Corona-retningslinjer i Kolding Klatreklub fra og med d. 29. oktober 2020

Tilrettede af Corona-retningslinjer i Kolding Klatreklub fra og med d. 29. oktober 2020

Tilrettede af Corona-retningslinjer i Kolding Klatreklub fra og med d. 29. oktober 2020

Her er de tilrettede retningslinjer for klatring i klubben gældende fra torsdag d. 29. oktober. Retningslinjerne er udarbejdet i samarbejde med Dansk Klatreforbund og DIF (Danmarks Idrætsforbund)

Klatring er i udgangspunktet ikke en kontaktsport. Det betyder, at vi i klatring har en lav risiko for at smitte hinanden.

Det er et fælles ansvar, at hver enkelt klatrer overholder reglerne, og bidrager til et godt og sikkert klatremiljø. Sæt dig derfor ind i reglerne. Overtrædelse af reglerne kan medføre bortvisning fra væggen.

Almindelig klatring

Følgende gælder for al klatring i klubben i almindelig åbningstid og udenfor almindelig åbningstid.

Klatrevæg og boulder ikke længere zoneopdelt

Klubben er ikke længere zoneopdelt og man kan frit bevæge sig mellem boulder og højvæg. Max antal personer i klubben er 50.

Mundbind

Mundbind skal bæres i hallen, fra man træder ind i klubben, til man påbegynder sin klatring – i praksis betyder det, at man kan klatre og flytte sig mellem ruter/problemer uden at have mundbind på.

Junior- og ungdomsklatring (Uændret)

Junior- og ungdomsklatring er fortsat muligt for børn og unge under 21 år. De trænere og forældre, der er behov for har fortsat lov at deltage, så længe deltagerantallet er på max 50 personer. 

Voksne og børn fra 12 år og opefter skal bære mundbind ved ankomst, afgang og når der ikke trænes

Gæster

Gæster i klubben er velkomne, dog kun ifølge et medlem og max 2 gæster pr medlem. Dette gælder også gæsteklatre fra andre klubber.

/Bestyrelsen

OFFICIELLE COVID-19 RETNINGSLINJER – KOLDING KLATREKLUB

Ændrede retningslinjer for Kolding Klatreklub gældende fra d. 29. oktober 2020

Udarbejdet på baggrund af retningslinjer fra af Dansk Klatreforbund i samarbejde med DIF og Myndighederne.

Det er et fælles ansvar, at hver enkelt klatrer overholder reglerne, og bidrager til et godt og sikkert klatremiljø.

Inden du klatrer i Kolding Klatreklub:

  1. Du skal have været symptomfri i 48 timer (ingen feber, hoste, ondt i halsen).
  2. Sikre dig på koldingklatreklub.dk, at der er plads i hallen inden du ankommer – vi må være max 50 personer
  3. Du har medbragt mundbind, der bæres ved ankomst. 
    Du har eget udstyr med:
    • Flydende kalk og egne klatresko
    • Hydrering (egen vandflaske etc)
    • Evt. opvarmningsudstyr (egen elastik, yogamåtte etc) 
  4. Hav styr på reglerne for klatring! 

Mundbind

  • Mundbind skal bæres i hallen, fra man træder ind i klubben, til man påbegynder sin klatring – i praksis betyder det, at man kan klatre og flytte sig mellem ruter/problemer uden at have mundbind på.

Når du klatrer i Kolding Klatreklub:

  • Tjek ind på klubbens computer
  • Du har maske på ved ankomst og afgang fra klubben, samt ved længere pauser fra klatring i hallen 
    (Børn under 12 år behøver ikke bære mundbind.)
  • Brug håndsprit ved ankomst eller vask hænder, samt efter at have spist madpakke eller efter andre længere pauser.
  • Host i ærmet/albuen
  • Hold afstand til andre (så vidt muligt):
    • 2 meter ved klatring, træning og fysisk anstrengelse
    • 1 meter ved pause og almindelig færden i klubben
  • Lade være med at bide i rebet under føring
  • Sprit hænder af (eller vask dem) ved HVER pause fra væggen eller boulderen.
  • Brug egen flydende kalk, kalkbold – minimer mængden af kalk i luften og lad være med at klappe hænderne efter påføring af kalk. Lad være med at dele med andre.
  • Tjek ud på klubbens computer ved afgang.

Max antal personer i klubben

  • Der er tilladt max 50 personer i klubben, dette må IKKE overskrides på noget tidspunkt. Antallet af personer i klubben kan ses øverst på klubbens hjemmeside.
  • Gældende for junior- og ungdomsklatring: Der er tilladt max 50 personer i klubben, dette må IKKE overskrides på noget tidspunkt. Forældre og andre børn tæller med i det samlede antal. – Antallet af personer i klubben kan ses øverst på klubbens hjemmeside og på skærmen, når du tjekker ind

Gæster

  • Gæster i klubben er velkomne, dog kun ifølge et medlem og max 2 gæster pr medlem. Dette gælder også gæsteklatre fra andre klubber.