COVID-19: Lige nu er der 6 ud af de tilladte 50 i klubben

Ændring af Corona-retningslinjer i Kolding Klatreklub fra og med d. 26. oktober 2020

Ændring af Corona-retningslinjer i Kolding Klatreklub fra og med d. 26. oktober 2020

Kære alle i Kolding Klatreklub

Kolding Klatreklub holder åbnet som normalt, dog med øgede Corona-restriktioner, der gælder fra og med d. 26. oktober.

Restriktioner er afklaret med Dansk Klatreforbund og revideres, hvis der kommer nye meldinger om, hvordan vi som klatreklub skal forholde os til de restriktioner, retningslinjer og anbefalinger, der udsendes af myndighederne. Klatring er i udgangspunktet ikke en kontaktsport. Det betyder, at vi i klatring har en lav risiko for at smitte hinanden.

Det er et fælles ansvar, at hver enkelt klatrer overholder reglerne, og bidrager til et godt og sikkert klatremiljø. Sæt dig derfor ind i reglerne. Overtrædelse af reglerne kan medføre bortvisning fra væggen.

Junior- og ungdomsklatring

Junior- og ungdomsklatring er fortsat muligt for børn og unge under 21 år. De trænere og forældre, der er behov for har fortsat lov at deltage, så længe deltagerantallet er på max 50 personer. Voksne og børn fra 12 år og opefter skal bære mundbind ved ankomst, afgang og når der ikke trænes (regler om mundbind er gældende fra torsdag d. 29. oktober).

Almindelig Klatring

Følgende gælder for al klatring i klubben i almindelig åbningstid og udenfor almindelig åbningstid.

Gæster

Ingen gæster i klubben, heller ikke gæsteklatrere fra andre klubber.

Klatrevæg og boulder er zoneopdelt

Klubben er opdelt i 3 zoner (Boulder 1, Boulder 2 og Højvæg). Der må være max 10 personer i hver zone. Når der er valgt zone skal du forblive i denne zone indtil du tager hjem. Således må der være max 30 medlemmer i klubben på ethvert tidspunkt.

Ved ankomst vælger du hvilken zone, du vil klatre i.  Zonerne er adskilt med afspærringsbånd. Du vælger zone ved at sætte en streg på tavlen ud for den valgte zone. Husk at slette stregen, når du går hjem. Husk fortsat at tjekke ind på klubbens computer.

Det er vigtigt, at du forlader klubben straks efter, du er færdig med klatring, så der er plads til andre i zonen. Hvis alle zoner er fyldt, må man vente udenfor klubben.

Maske (gælder fra 29/10)

Du skal anvende maske ved ankomst og afgang fra klubben, samt ved længere pauser fra klatring i hallen.

Yderligere retningslinjer for Kolding Klatreklub gældende fra d. 26. oktober 2020

Retningslinjerne er udarbejdet af Dansk Klatreforbund i samarbejde med DIF og Myndighederne.

Det er et fælles ansvar, at hver enkelt klatrer overholder reglerne, og bidrager til et godt og sikkert klatremiljø.

Inden du klatrer i Kolding Klatreklub:

  1. Du skal have været symptomfri i 48 timer (ingen feber, hoste, ondt i halsen).
  2. Sikre dig på koldingklatreklub.dk, at der er plads i hallen inden du ankommer – vi må være max 30 personer (3 zoner á 10 personer) 
  3. Du har medbragt maske, der bæres ved ankomst (gælder fra 29/10)
  4. Du har eget udstyr med:
    • Flydende kalk og egne klatresko
    • Hydrering (egen vandflaske etc)
    • Evt. opvarmningsudstyr (egen elastik, yogamåtte etc) 
  5. Hav styr på reglerne for klatring! 

Når du klatrer i Kolding Klatreklub:

  • Du har maske på ved ankomst og afgang fra klubben, samt ved længere pauser fra klatring i hallen (gælder fra 29/10)
  • Vask grundigt hænder med sæbe ved ankomst eller brug håndsprit, samt efter at have spist madpakke eller efter andre længere pauser.
  • Tjek ind på klubbens computer
  • Gå til din valgte zone (under forudsætning at der er plads i zonen – max 10 personer i hver zone) – Du man ikke skifte mellem zoner.
  • Host i ærmet/albuen
  • Hold afstand til andre (så vidt muligt):
    • 2 meter ved klatring, træning og fysisk anstrengelse
    • 1 meter ved pause og almindelig færden i klubben
  • Lade være med at bide i rebet under føring
  • Sprit hænder af (eller vask dem) ved HVER pause fra væggen eller boulderen.
  • Brug egen flydende kalk – minimer mængden af kalk i luften og lad være med at klappe hænderne efter påføring af kalk. Lad være med at dele med andre.
  • Tjek ud på klubbens computer ved afgang og slet din zone-streg

Max antal personer i klubben

  • Ved almindelig klatring: 10 personer i hver af de 3 udpegede zoner. Antallet af personer i klubben kan ses øverst på klubbens hjemmeside og på skærmen, når du tjekker ind
  • Gældende for junior- og ungdomsklatring: Der er tilladt max 50 personer i klubben, dette må IKKE overskrides på noget tidspunkt. Forældre og andre børn tæller med i det samlede antal. – Antallet af personer i klubben kan ses øverst på klubbens hjemmeside og på skærmen, når du tjekker ind

Gæster

  • Ingen gæster i klubben – heller ikke gæsteklatrere fra andre klubber.

Vi ses i klubben

På vegne af bestyrelsen

Jens Winbladh